duminică, 21 septembrie 2008

D c plang oamenii.....


O lacrima...revarsata ushor p un obraz fin...lovit de-a lungul anilor d o realitate cruda! O lacrima....ce ascunde in ea,atat suparare,fericire kt si durere!
D c plang oamenii? Nu stiu un raspuns concret,si nu stiu dk cineva p lumea asta ni-l va putea oferii!
O definitie logica,palpabila...oferita d oameni....."A vărsa lacrimi (de durere, de întristare, de emoţie sau de bucurie); a lăcrima" dar kiar potzi sa dai o definitie verbului a plange?! Dar o lacrima c inseamna? "Secreţie lichidă, incoloră, sărată, alcalină, produsă de glandele lacrimale, care umezeşte suprafaţa globilor oculari şi care se poate scurge în afară, în urma unor tulburări în starea psihofizică a omului"! doar definitii!
Cel mai bine le simtim p noi! NU exista om,kre sa nu fi plans mkr o singura data in viatza! d kum t nasti....plangi....!d c oare fiecare kopil kre se naste plange!ti-ai pus oare intrebarea aceasta?
Poate pt k ia contact cu ceva nou....ceva diferit cu c a fost invatat 9 luni! cu o realitate cruda,kre peste ani,il va schimba,ii va lua acea inocenta pura,il va face posak uneori,bucuros,si plin d griji! Dar plange nevinovat....apoi ajunge in bratele mamei...si se linisteste!park stie k cineva acolo il va proteja toata viatza,dk nu...mkr o buna parte din ea!
Apoi kreste.....isi fac prezenta sentimentele,p kre probabil nu le va intelege atunci!durerea....s-a lovit si plange,desi nu stie ce are si d c reactioneaza asa,ii e foame plange,face p el plange!uneori prin plans el asociaza asta cu nevoia d afectivitate!observa cum incepe sa planga,parintii il iau in brate,si il rasfatza!uneori doar se joak cu asta...knd are nevoie d dragoste!
Cu timpul face cunostinta cu egoismul,cu ura,bucuria provenita din lucruri simple,fericirea knd primeste ceva.....si ajunge sa planga!sa se simta exclus,sa fie judekt d prieteni,sa fie lovit...si nu stie cum sa reactioneze si plange!apoi apare un sentiment ciudat....c il face fericit,nu o poate numii dragoste,dar mai tarziu da!ink nu stie cu c se mananca!apare sentimentul d respingere,nu potzi obtine mereu c vrei....nu ai drept d propietate asupra unei persoane....! atunci devine trist,simte cum cerul kd p el....si plange iar!fara sa vrea!
Si in final ajunge mare.....recunoaste tot in jur,stie c vrea lumea d la el,c il face sa sufere si ce nu!c ii e bine si invers!desi face p durul si nu arata,poate intr-un moment!ghici?plange!kiar si knd pierzi p cineva....orikt d mult ai tine in u!plangi!un parinte,un prieten....un bunik!
Cu totzii plangem mai devreme sau mai tarziu!Plangem din bucurie,fericire,durere,suferinta!km astea ne definesc starea de moment a noastra!4 lucruri!4 cuvinte!pline de incarcatura psihica si stari emotionale kre uneori ne iau prin surpindere si p noi!si reactionam fara sa vrem!
Unii asociaza plansul cu durerea!nu e asa.....plangi si d emotie!emotia d a fi fericit!de a fi impresionat d ceva!o intamplare!o imagine!un film!simti nevoia sa t descarci!sa eliberezi din u ...tot ce nu e bun!iar dupa o repriza d plans esti k nou!
Fetele sunt mai sensibile k baietii....de unde!stiu baieti kre plang mai ceva k o fata!nu e o regula!esti fata esti plangacioasa!dar fetele pun mai mult suflet in plans!le ajuta mult mai mult! Si o fata kre plange are un farmec...al ei!nu neaparat k poate profita d asta!dar....t sensibilizeaza si p u!iti inmoaie un pik inima!
Unii tin in ei....k d exemplu eu!numar p degete zilele knd am plans.....!!!knd eram mik...ok....i remember that,apoi knd am crescut am mai plans d 3 ori! d durere d a pierde p cineva f drag,de nervi,din dragoste! nu stiu kti au puterea sa recunoasca!
Mereu exista un motiv...kre t face sa nu t simti bine!iar la sfarsitul zilei sa vrei sa t descarci!si sa potzi face asta!eu nu!tin in mine!nu e bine!se acumuleaza!si c sa fac!ma calmez singur! Un leagan in bataia vantului,o mare agitata,o plaja pustie,si liniste!cu asa ceva ma linistesc eu si ma calmez!si uit d tot pt moment!si sunt doar eu acolo cu gandurile mele!si in lumea mea!una in kre nimeni nu ma supara si nu imi vrea raul!in kre nu exista nici durere nici fericire!doar liniste!
Shi d c plangem....?!! nu stiu dk am raspuns la aceasta intrebare!oricum mereu e cea confuz!t ia p nepregatite!simti nevoia sa faci asta! UN raspuns bun e....I Don't Know!!!!
Dar uneori merita sa versi o lacrima,kiar dk e d fericire,durere sau suferinta!t ajuta!t face sa t simti mai bine!Mkr in momentul acela iti aduci aminte d cineva drag,de o amintire frumoase in kre ti-a fost bine,d un moment kre te-a durut si t aduce iar cu picioarele p pamant!
Shi......shi mai e un fel d plans...cum sa uit....nu cu lacrimi,ci doar cu durere! Kreia nu ii poti face nimik,sa incerci sa o combatzi nu potzi,incerci,reusesti...p moment,iar apoi.....t ia iar! Un plans al sufletului!k ceva lipseste d acolo!si nu neaparat dragoste!ceva!ceva c doare in fiecare zi! desi u ai zambetul p buze!si t roade p zi c trece!dar in final speri k va trece!
A plange nu e o rusine......a t ascunde d asta si a mintzi knd e exact opusul!este!
Acum tu...cititorule....knd ai plans ultima oara si de ce?!spune.....si o sa citesc!oricum nu va stii nimeni cine esti!dar mkr recunosti ceva.....c nu ai spus la momentul respectiv!
Plangem pt k putem si vrem!sau uneori nu!dar o facem!

2 comentarii:

Anonim spunea...

ultima oara cand am plans..a fost chiar ieri...de suparare...am stat nemancata 2 zile...motiv....ca incerc sa fac pe plac oamenilor ca totul sa fie bine..si sunt luata drept de proasta...si lumea profita...isi rezolva treburile si dupa aia iti da flit....stau si ma intreb lumea de ce este atat de rea...de ce profita asa? si de ce renunta la ceva atunci cand le este bine?doar pentru a face rau cuiva??ce rezolva cu asta??

gia spunea...

ultima oara am plans cu o saptamana in urma...citeam una din paginile scrise de cineva. pt cateva minute m-am intors in timp si l-am vazut ..jucandu-se (eu asa mi-l amintesc, copil ) apoi citind, am aflat prin ce a trecut in ultimii ani. o parte a suferintei o stiam, dar nu stiam ca a lasat urme atat de adanci.am plans pt ca... nu l-am putut sustine moral decat in gand... am realizat ca oricine,oricand putea fi in locul lui si poate nu ar fi avut forta lui de a merge mai departe,am plans pt ca...nu-i puteam aduce inapoi zambetul strengaresc ce il insotea in anii copilariei,ani in care jocul era principala grija..