marți, 25 noiembrie 2008

Despre..alegerile facute....

Viatza....se rezuma uneori....doar la noi! Noi oamenii simpli,cu griji,probleme,si fericiri! Si uneori punem accentul pe noroc,pe neprevazut.....arunkm vina,de ce asha,dar....de cele mai multe ori,suntem raspunzatori de propiile fapte! De alegerile pe kre le facem! shi nu doar....la alegeri,ci si la sacrificiile facute,pentru k sa-ti fie bine!
Fara sa vrem.....poate fara sa ne dam seama,alegem o kle,sacrificam o parte din noi,pentru altii! Pentru a le fie lor bine....!!!un sentiment km rar.....intr-o realitate cruda!Dar suntem capabili de foarte multe lucruri,ne uimim si p noi!
Knd te-ai gandit ultima oara....ce sacrificii au facut parintii pentru tine?! La kte au renuntat,pentru tine?! Ai idee? bine sunt si parinti kre nu fac akte de genul,dar.....majoritatea o fac! E scris in firea omului...asta ne face diferiti!cel putin! D c oare merg la munk zi de zi,knd tu esti un tzank,ku mucii in gura,scuze expresia,kre stie doar sa se joace? Sa-ti ofere o viata mai buna! Sa-ti poate da un kinder,sau un caiet p kre sa scrii la scoala? O hainutza sa-ti tina de cald intr-o iarna geroasa! Sau un acopersi desupra capului....in mare parte,de knd devii parinte,incepi sa te sacrifici pentru copiii! E alegerea lor....si o fac! Kiar dk uneori si-ar dorii sa fie egoisti,sa-si cumpere o haina,sau o excursie la munte....dar nu!!!!
Dar tu? ce sacrificii...mici?ai facut? knd ti-ai rupt de la gura,sa dai unui sarman ceva,kiar dk stiai k nu mai ai bani de paine dupa?! Knd ai renuntat la a arunk banii p haine,si a face ceva constructiv cu ei,a lua un cadou parintilor? sau persoanelor dragi din viata ta?! Suntem invatati sa cerem...dar sa oferim putem? D mik....mi s-a insuflat....sa nu cer,nu am facut-o knd poate am avut absolut nevoie,si nu am sa o fac! Ma descurc cu ce am,dk vreau mai mult,imi fac singur....poate nu imediat,dar in timp! Shi de oferit.....pot spune,si nu regret,dar o urma....exista! Shi de ce? pt k am oferit persoanelor kre nu meritau.....ceea ce am eu mai bun! P mine! LA dorintele mele,la nevoi...si la tot? pt persoane kre mi-au intors spatele.......raman cu impkrea k o urma din mine a ramas in ele.....!!!si poate au invatat ceva bun.....E decizia lor!
Aceste alegeri.......da! Eu am ales sa ma sacrific p mine.....uneori sa merg prin frig,sau sa imi rup de la gura pentru altceva,sau sa uit de mine,si sa-mi pese.....prea mult! Dar eu am ales.....un suflet nobil?sau doar prostie? mereu nu trebuie sa te lashi calcat in picioare,orikt de mult tii la pers respectiva! Asta am invatat in timp....ku kt kresti,cu atat aflii mai multe! shi tot asha...niciodata nu stii totul! Sau poate doar vrei sa pari.....k stii,si o dai...in ?
Privesc in urma....in timp....si vad...kum eu am ales.....eu m-am sacrificat.....si trag linie....si vreau o concluzie! S-a meritat sau nu?! Pot spune....k ash alege la fel! Kiar dk invers mi-ar fi bine,deshi nu am de unde sa stiu!ipotetik vorbind! Dap! Asha pot spune k am devenit mai bun,deshi am fost pus crunt la incercari! Shi numai eu stiu prin kte! Si ce greu a fost!
Uneori debordam de tristete.....speranta shi ea....o luase razna,si eu alegeam sa fiu asha! Knd puteam sa zambesc...si o iau de la kpt!
Facem alegeri simple......de la un mic dejun.....pana la a renunta la anumite persoane,kre poate ne fac bine,sau nu,dar....alegem sa le alungam! Shi nu conteaza.....kiar dk gandim,sau reactionam impulsiv,traim clipa,uneori nu o facem,ne pierdem in ganduri,si pierdem sensul faptelor! Shi acel neprevazut....sunt lucruri mult mai mari dekt noi,kre vin de la sine! Sunt frumoase....sau pur si simplu oribile!dar.......ne pun la incercare! Ne pun alegerile,gandirea la lucru.....da sau nu?! Ori la bal?ori la spital?
Un bunik,face un mik sacrificiu,din pensia lui....iti da un banutz,deshi e mik,nu conteaza....esti bucuria lui....a ajuns la o varsta,si realizeaza un scop......p kre l-a avut o viata! Si te vede p u! un nepotel,ce ii calci pragul,si ii spui buna ziua! Ii arunci un zambet....si poate ii aduci aminte....de el! Deshi se chinuie.....sa traiasca de azi p maine,el iti intinde o mana.....cu acel banutz,p kre sincer nu-l vei pretuii.....!
Shi exemple....sunt peste tot in aceasta realitate....ramane de noi sa le vedem! Dk vrem! Shi pot spune k nu o facem! Trist...dar adevarat! Un sacrificiu in dragoste stii kre e?! Sa nu te respecti pe u,si sa-l respecti pe celalalt mai mult?! Sau......sa renunti la orgolii pt a fi mai bine? Sa lashi de la u?! Sa aduci un zambet knd e nevoie,deshi u esti praf!Sa faci multe lucruri...p kre uzual nu le-ai face,dar pt k asa simti o faci! Deshi ulterior vezi k nu s-a meritat! Sau nu era persoana potrivita! Nu conteaza......!!!! pentru ce ai simtit .....ai face-o iar! ajung la acele vb din inceput!
Sacrificiile se rezuma la alegeri nu?! Noi alegem ce e important sau nu? Si cu riscul de a spune....ceva plin d egoism.....pana knd vei avea ceva sa merite sa faci sacrificii importante,e bine sa te gandesti la tine! Sa te sacrifici pt u,sa inveti,sa te descurci singur,sa-ti asterni un viitor! Pana acum....acest egoism nu mi l-am putut insufla.....sa-mi pese doar de mine! Ar fi crud! Dar atat de bine.......!dar aici nu e vorba doar de alegeri,ci de persoana kre esti!!

1 comentarii:

rux!r spunea...

indiferent de alegere timpu nu poti sa il dai inapoi ...deci dc sa t mai gandesti cum ar fi fost???