duminică, 2 noiembrie 2008

Orash in sarbatore...

Cum noiembrie ne-a intrat pe geam fara sa ne intrebe….asa va fi si cu decembrie! E doar la 2 pashi departare……o simti si nu o vezi!nu ink!
Shi cum sarbatorile fac parte din acea luna alba,asa a inceput si micul nostru orash sa se pregateasca de fiesta! ;) E km devreme nu? Am ramas mirat knd am si observat….
Intr-un mall plin de agitatie,intr-un magazin plin de cadouri, nu dau nume,as face reclama,si nu vrem nu? Poate…dk as face un ban, mai spuneam…..in fine! Revenim….acolo. in acel magazin,pe un raft ratacit,ghici ce am gasit?
Un om de zapada,intr-un globulet! Un Mos Craciun km roshu si cu barba alba! Un ren cu nasul mai mare dekt al unui prieten:D aa si roshu! Apoi beteala,globuri, varfuri de pomi, ciorapi pentru cadouri, lucruri colorate,pregatite pentru sarbatoare…….pentru a desfata o privire arunkta in gol! Pentru a-ti atrage atentia,nu au guritza sa strige,ci doar le poti observa! Mesajul…………Craciunul e aici! Ups! Si realizezi…a mai trecut un an! Si te gandesti acolo,in linistea ta,ce ai realizat in acest an….ce ai simtit,esti multumit? Sau ai trecut prin el k broasca prin balta?
Iesind din magazinu de cadouri…..continui sa mergi prin mall…..si dai de haine groase:D Caciuli, geci, paltoane, cizme, bocanci, manusi, fulare, izmene, pijamale groase si roz,….km tot ce ai nevoie pentru o iarna friguroasa si plina de zapada! Asa se anunta!
Shi plek din mallul de fite al Constantei…si in drumul spre casa……zaresc un magazin gatit! What a fuck? E doar noiembrie…imi rece prin minte! Oamenii astia chiar au innebunit? Shi nu…si o sa va spun si de ce! Parerea mea……..acum nu stiu dk e si a voastra!
Craciunul…acea sarbatoare sfanta….in kre oamenii se strang in jurul pomului verde,mai nou sunt artificial, nu mai e o sarbatoare in adevaratul sens al cuvantului!
E doar o afacere de marketing! Fiecare om de afaceri incearca sa profite cat mai mult de pe urma lui! Si cu cat e mai devreme….cu atat mai bine….! D c? profit!!!!! Si mi se pare logic! Doar k pierdem acel spirit al Craciunului si ma indispune! Am in minte o amintire a unui Craciun fericit,in familie,acum e doar o sarbatoare pustie! Km asa a fost in ultimii ani,cu multa mankre! Partea kre imi place! Apoi urmeaza cadourile….daca ai de la cine sa primesti! Mai naspa dk nu ai……dk esti singur….devii irascibil si tot asa!
Am uitat cum e sa sarbatorim un Craciun! Asa cum merita sa fie cinstit! Acum preferam cluburile,dekt o seara linistita,cu un film in acelasi spirit,cu familia langa,si multe dulciuri! Si nu mai stam sa-l pandim pe Mos Craciun cum lasa cadourile…..am uitat sa mai fim copii!
Aseara….era 1 noiembrie….si tarziu in noapte….p un canal ratacit…ce gasesc? Nu…nu filme cu patratel,nu va ganditi la prostioare,ci un film de Craciun!
Mesajul….il stim cu totii,dragostea,si comunicarea dintre oameni,inainte de sarbatoarea sfanta! O famile destramata,un parinte kre nu si-a cunoscut copilul o viata,el fiind bogat,deja devine cliseu…..dar avea ceva special! Nu era banal! Desi vechi! Imi reda un ZAMBET DE CRACIUN! M-a facut sa vreau sarbatorile mai repede,sa imi bata la usha,sa merg sa cumpar brad,sa ma tocmesc cu bisnitarii,sa inghet,sa simt mirosul iernii,sa ma jok in zapada,dk o gasesc,sa privesc cerul noaptea intins p covorul alb,sa ascult linistea pustiului de iarna! Lucruri marunte! Lucruri dulci! Lucruri de care am nevoie!
Finalul….totul se rezolva cu bine,de ar fi asa si in realitatea noastra cruda! Ce bine ar fi! Dar nu e! Si ce daca! Si cu problemele noastre ne putem face sarbatorile fericite,sa cautam acea inocenta din copilarie,sa ne bucuram asa cum se cuvinte de Craciun! Sa ii facem lok in viata,sa fim mai buni,macar atunci,dk nu acum! Si cu finalul filmului a disparut si zambetul meu……nu de alta,dar m-am dus la culcare! Binedispus!
Si pana la acel brad verde si mare,cu miros specific, de care mi se face dor,doar knd pronutz, ma bucur de noiembrie! Take care!

0 comentarii: