duminică, 14 decembrie 2008

Miros de sarbatoare...

Am intrat in bucatarie....aceeasi camera de kre ma lovesc zilnik,knd simt nevoia de mankre,dar azi am observat altceva! Lumina stinsa...un braduletz cu multe luminite se reflecta in geamul aburit,printr-un coltzisor vad persoane zgribulite alergand prin intunerikul de afara,oare unde se grabesc asa? nu tot acolo ajung?sau doar gerul le intra in oase?!
Miros de mankre....ups...iar imi e foame?neah....doar pofta! trebuie sa recunosc....ador mankrea buna!k si multe alte lucruri! Totul e special azi...am inceput sa simt ceva....sarbatorile vin!(era reclama la coca cola...nu fac reclama) si azi imi place aceasta idee!
Imi aduk aminte cu nostalgie...de copilarie...veneam de afara,duminik tot timpul era seara de baie,inainte de scoala,si stiam ultima sapt de scoala...mosh craciun,brad cadouri..mankre si dulciuri! Si o vedeam p mami...gatind...chemandu-ne la masa,ne strangeam toti in bucatarie..galagie si o atmosfera adank uitata! Apoi vacanta...pregatiri...orash in culori pastelate, orashel,nici nu stiu de knd nu am mai klkt in asa ceva....ba da mint...exact 5 ani de zile! dar si-a pierdut farmecul pt mine! Bradul.....e singurul lucru kre si acum ma face sa zambesc,k atunci! Impodobirea lui in seara de Ajun! Iti pune rabdarea la incercare...dar merita! Astept cu drag acea zi.....poate pt k imi aduce aminte de familie,de reunirea ei in jurul copacului verde si scump:D mereu mi-au placut brazii mari...sa nu imi inkpa in masina si nici in ksa...am un fix!mostenit si stiu de unde!
Apoi postul....kre te face sa apreciezi mankrea....mereu nu am putut sa-l tin si p 24...prea multe bucate...calde,mirosind frumos....k sa nu mai spun de gust! sarmalele.....5-6...dk nu mai multe...cozonacul cald cu lapte....si multe altele! Anul asta mi-am propus sa pregatesc eu acel cozonac cald...cel de cumparat e bleah!
Shi zilele cu zapada....cu sania trasa...trenuletul...omul de zapada din gradina,cu morcovul furat din ksa,fularul meu,urechile inghetate...statul in zapada si privit cerul pana nu-mi mai simteam fundul....apoi revelionul,noul an in kre imi puneam mereu sperante,si o dorinta...de ktiva ani am tot incetat cu dorinta aceea! anul asta o sa o fac iar! nu stiu de ce! dar sa incep anul optimist! Anul ce a trecut ....a fost mai mult prost...dkt bun! Am realizat si cunoscut multe! m-am definit si m-am cunoscut kt de puternik sunt! si kte pot suporta! pesimismul a fost dominant....kt si starile de nu am chef! p 31 ianuarie o sa trag linie...iar p 1 capul sus....si pt mine! mine mine all mine! Trebuie sa-mi croiesc un drum...in kre sa-mi fie bine! Si revenind la sarbatori...cum sa uit...de colindatori! Am fost si eu...si anul sta vreau sa merg iar! c dk am 23 de ani?! o pot face....scuzati vocea! knd eram mik..trebuia sa fiu suportat...acum puteti sa-mi spuneti..nu ma supar sunt constient! Acum vreo 3 zile am fost colindat...de 3 studenti la teologie,si am stat sa-i ascult...absorbit park de kntecel...sau doar d amintirea aceea nevinovata! Dar a fost bine...
Vreau sa simt mirosul de sarbatoare prin vene...si sa-l adulmec....sa ma bucur si sa zambesc!

5 comentarii:

Magda spunea...

in casa miroase a iarna si a cald...si a brad si a cozonac...

e singurul moment din an cand ma intorc in timp...intr-o lume fara griji!

sorana spunea...

Undeva, candva si mereu acolo...forever...

Ana-Maria spunea...

Te superi daca iti spun ca ma oboseste "k" si "sh" acolo unde nu ar trebui sa fie?!?! :)
Stiu, obositoare sunt si culorile multe din blog-ul meu! :p

Ana-Maria spunea...

Si am uitat de "tz"!!! :|

Ana spunea...

alb, verde, rosu, auriu...culorile mele de iarna...zapada...bulgareala, bradutz, vin fiert, globuri, instalatie de brad...doamne dulciuri, prajituri, totul in sanul familiei, atmosfera de sarbatoare...oare pentru ca crestem, ne pierdem din acest spirit de sarbatoare..sau doar k lumea s-a schimbat?...cred ca pentru mine aceasta luna e cea mai plina de semnificatii, deoarece sunt momente speciale...e luna in care pot sa visez..si sa ma intorc in trecut..la copilaria mea...
Cat despre intrebarea ta"Ash fi prea egoist dk vreau ceva doar pt mine?!"...cred ca daca simti k meriti..daca simti in adancul sufletului ca ai nevoie de acel ceva doar pentru tine...atunci nu e egoism..Ar fi egoism doar daca esti egoist in general..dar nu te vad asa...sper sa primesti ce iti doresti;)