joi, 18 decembrie 2008

Plimbare plin baltzi shi trecut...


Azi simteam nevoia de o plimbare...asha p jos,agale,doar sa-mi arunk pashii,shi nu impins de la spate! Shi asta singur....fara persoare kre sa-mi zguduie linistea! Nu mi-am ales o zi kiar potrivita,pikturile de ploaie imi udau chipul,disturbau vederea,iar frigul m-a dus,la un nas roshu de ren! Dar interperiile kiar nu contau,eu vroiam sa ma plimb,sa iau aer,sa respir....
A trecut mult timp de la ultima plimbare in genul,atunci era kld si soare,marea si un leagan...si nu tokmai o stare placuta!dar.....fu shi se duse....
Drumul spre ksa....mereu e mai scurt...dar nu si de aceasta data! Rute ocolitoare,strazi pustii, baltzi neprietenoase,oameni pliktisiti....kiar nu stiu,dar am luat-o fara sa vreau,p strazile copilariei....adolescentei! Lokuri adank uitate in minte,lokuri p kre nu le-am vazut de foarte mult timp,eram atent la detalii,k de fiekre data,dar...in minte imi reveneau amintiri,imagini sumbre,sau vesele,persoane dragi,si kiar p mine,mergand in trecut! Un batranel isi plimba nepotelul,kiar m-am amuzat, vazand cum tzancul il tot intreba mici nedumeriri,iar bunikul dadea ushor din kp,vocea ii era obosita,dar zambea si il mank din priviri!Era asha de mandru....frigul nici k-l simteau.... Un altul....(batran) vorbea singur cu o pisik...probabil singuratatea l-a adus acolo,si zambea stupid! I-am arunkt un zambet...si mi-am continuat plimbarea,dand de un ktel imbracat....da...avea o haina....maro p el;)) saracul se chinuia sa-si faca nevoile,nu vroiati sa stiti nu? apoi de o batranik scuturand covoarele p ploaie?unde e logik?
Oamenii au chichitele lor....fiekre cu nebunia lui....cu tabieturile si prostiile sale!
Apoi am trecut p aleea cu scoala...unde am pashit prima oara in realitatea cruda,pana atunci totul era dulce,si linistit! Au urmat temele si multzi,foarte multzi ani de scoala....ink curg acesti ani,pana knd?mereu avem ceva nou de invatat! Apoi p langa blocul unei foste prietene....hi, kteva imagini cu ea,se juku prin capshor,park o vedeam acolo la geam,tipand k nebuna, apoi p langa scara altei prietene...shi realizez k in timp ramanem cu amintirile,unele frumoase,altele dureroase!Un dezgust sau zambet?depinde cum privim lucrurile!
Apoi aleea spre ksa de la scoala....8 ani de zile acelashi drum,ierni si primaveri petrecute,zapada sau ploaie,cald sau frig, blocurile au ramas neschimbate,cu exceptia termopanelor,dar nu shi oamenii! Ingrijitorul....scolii,acum era plin d riduri,si de griji....viatza si-a pus amprenta asupra lui,kt si asupra mea! Nu m-a recunoscut.....
Mi-a facut placere sa alerg prin trecut,sa dau cu adidashi prin baltzi,sa-mi inghete nasul,si sa respir...inainte ma plimbam mai mult,adik nu aveam stare sa stau in ksa,de mi se reprosha...iar ieshi? Undeva cheful s-a pierdut...la fel k si acea parte din mine...

0 comentarii: