vineri, 16 octombrie 2009

Ieri/Azi

Recitind texte prafuite din trecut, aruncand o privire spre omul de Ieri, dintr-un timp uitat, raman degustat! Poate sunt prea dur, sau doar realizez ce prost am fost, chiar orb! Nu regret momentele,dar aveam nevoie de o caramida sa ma trezeasca la realitate! Nu ca nu as fi avut picioarele pe pamant, dar era nevoia de o schimbare, una ce s-a produs treptat, cizelat cu fiecare zi ce se scurgea, si m-a facut ceea ce sunt Azi!
Un copil ieri, un adult azi! O trecere ce multi o evita, o amana, dar e inevitabila! Acea inocenta infantila se naruie, realitatea te face sa vezi lucrurile altfel, mai clar, mai la obiect, si transformi figura aceea dragalasa, intr-una posaca si lovita de griji! Apar si grijile azi, candva nici nu stiam cum se definesc! Lumea de poveste, de basm, se schimba in blocuri gri, piete aglomerate, probleme si dileme existentiale!
Si tot acest drum, a fost cat se poate de anevoios, noroi, ploaie,frig, durere, lacrimi, frica , nou , rutina, dragoste, tristete, complacere , simpatie, fericire, stari ce se anuleaza reciproc, ieri jos, azi pe culmi inalte, si al naibii de greu! Nimic nu e usor, dar aveam nevoie de unele lucruri! Chiar si de durere! De ce?! Azi poti da in mine pana nu mai poti, la figurat vorbind, ca ma lasa rece! Ieri ma consumam! Imi pasa prea mult, desi nu merita, azi nu-mi pasa chiar daca merita! Indiferenta cruda, plus un egoism rebel, solutie de reusita! Si da, dispar in anumite situatii, cand stiu ce vreau, si am ce-mi place, ma deschid usor, rasar si zambesc, mai arunc si priviri urate,sa fie dificil si pentru mine!
M-am lovit de cateva secvente a unui film bun, si revedeam gesturi disperate, stupide, chiar cretine! Nu stiu de ce barbatii fac lucruri de genul, din duritatea notorie pe care o afiseaza in public, omul slab din spatele cortinei! Sa va explic...toate trec! In timp! Rabdare si vointa! Iar raul se transforma in bine, oricat de cliseu ar suna! Pe moment disperi, dar in jur totul se dezvolta cu repeziciune, si ajungi pe plus cu increderea in tine, iar de acolo un pas pana la vindecare! Pete raman, urme adanci, dar uiti de ele, si rar, amintiri circula prin minte, si vezi omul de atunci, si ramai mut! Eu?! Eu puteam sa fac asa ceva?! Cum am putut?! Chiar merita?! De ce am reactionat asa?! Pentru ca asa ai vrut.....remember?! Asa ai simtit?! E suficient! Dar azi?! Ai mai face la fel?! Si raspund clar nu?! Pana cand?! Pana data viitoare?! Dar ceva e schimbat! Tu! Reactionezi altfel, privesti altfel, iti doresti altceva! E bine, e rau, dar nu mai conteaza, tu incepi sa devii multumit, sa-ti placa de tine, refuzi, spui nu rastit si sigur!
Diferente?! Multe! Noutati putine! Ieri eram mai prost, azi un strop mai bun, maine nu stiu cum, dar greselile se repara, inveti si le consumi, nu sunt un delicioase, dar sunt necesare,incat vei continua sa faci greseli, sa ai o judecata intunecata uneori, dar conteaza sa vrei sa schimbi totul! Sa iti asterni capul pe perna, si sa zambesti multumit! Nu totul se rezuma la tine, dar ca sa vrei totul, trebuie sa aflii ce vrei, si acel ce vrei, se schimba de la un minut la altul, azi iti e pofta de clatite, maine de ciocolata, dar tu deja format, urcat pe o treapta suficient de mare, ajungi sa ramai la fel,sa nu te mai uimeasca totul, si sa zambesti si cand nu iti e bine! Iar eu Azi zambesc din nenumarate motive....

1 comentarii:

mihaela spunea...

Impartasesti si cu noi bucuria de azi? Sau vrei sa o pastrezi doar pentru tine?-Desigur,in afara bucuriei de a fi adult,bucurie care coboara cateodata pana la tristete...