joi, 3 decembrie 2009

Scrisoare

Draga Mos Craciun,

Inca de mici suntem invatati sa credem in lucruri ce nu exista,da,stric sperantele copiilor,Mosul e doar o poveste, un pretext pentru a fi cuminte un an intreg, ca mai apoi sa-ti primesti cadoul mult visat! Si e frumos sa astepti, sa te bucuri de acele clipe, sa ramai surprins placut! O intreaga traditie, dar in timp se pierde, cu anii ce vin, mitul mosului pleaca in lumea copiilor, iar tu ramai cu spiritul Craciunului! Farmecul moare, zambetul cretin nu mai e inocent, sclipirea din ochisori paleste, si ai vrea sa crezi, sa fie iar ca inainte!
E bine sa pastrezi acel suflet de copil, acele clipe, sa iesi din rutina, sa faci orice altceva, de la plimbarea prin parc, pana la a te da in leagan, multi chiar o fac, iar restul se pierd in multimea oamenilor mari.
Mos Craciun nu e, nici la Polul Nord, nici in vis, iar spiritul de sarbatoare: bradul verde ce improspateaza casa, masa frumos asternuta, cadourile venite din partea celor dragi,familia alaturi; atenuaeaza golul din suflet! Iar eu azi, vreau altceva, ceva diferit! Nu mai sunt copil, dar macar sa incerc!
Mosule, nu-s mic, si nici cuminte nu stiu cat am fost, m-as trece singur pe lista neascultatorilor, nu-s genul sa asculte si sa se supuna, atat timp cat nu imi convine, de ce sa tac, cand pot riposta?! Specific, atat timp, cat am dreptate! O usa inchisa, se deschide cu perseverenta,nu si cu nesimtire! Nu am fost perfect, poate doar in ochii unora, ci am incercat sa dau tot ce am mai bun, sa fiu corect, si cu un strop de egoism, mi-am cladit o lume, unde ma simt bine! Ma complac usor in situatii, nu vreau mai mult din plictiseala si lipsa de chef, poate chiar dintr-un sictir, suparare, nu stiu cum sa-i spun,si nici nu mai conteaza! Am produs si suferinta, doar pentru ca multi au vrut prea mult de la mine,iar eu nu am putut sa ofer, am incetat sa-i mai impac pe toti,am calcat si in picioare cuvinte, nu si promisiuni, am gresit, dar am recunoscut, si multe multe altele! Dar tu esti Mosul,le stii pe toate, nu ma pot trece singur pe lista celor rai, e o alegere, si nu a mea!
Ce sper sa primesc?! Sa visez? Sa vreau o lume calda, plina de ciocolata si kinder bueno?! Sau doar lucruri concrete? Revin in realitatea cruda, si incerc sa-mi dau seama ce vreau. Material? Multe dulciuri, kider kinder kinder, caprice, si lacta! :X Un job....am nevoie neaparat de unul, nu lovit de val si departe de uscat, nu in singuratate,unul sa imi asigure nevoile, si sa ma invete multe! Un nou inceput intr-o lume mare! Vreau sa o iau asa, sa simt cum noptile pierdute invatand, nu au fost in zadar! Altceva?! Golul l-am umplut singur, mai greu, cu stari stupide, si momente delicate! Vreau un pup, unul dulce, sa-mi spuna Craciun Fericit, sa ma tina de mana! Vreau cadou simplu, atat de simplu incat sa-mi vina bine:)))
Acum serios, in afara de job, nu mai am nevoie, poate un strop de inspiratie, sa fac mai mult,sa astern praful,sa scriu bine, si altceva nou! Lipsesc cateva lucruri, dar usor le asez la locul lor, le dau sens, desi uneori am nevoie de ajutor!
Multumesc ca m-ai ascultat Mosule, si sper ca nu te-am plictisit, iar daca nu poti sa-mi aduci cadoul, o sa fiu dezamagit,dar ma voi zbate singur altfel! Si acum inchei, desi nu mai cred in tine,imi e dor de clipele de magie, dimineata devreme, cand saream sub brad, plin de fericire, curios si neastamparat!Nu mereu am primit ce mi-am dorit,dar orice mic lucru, era primit cu bucurie si zambet! Iar pentru altii,abia astept sa fac eu pe mosul, sa deschid suflete prin lucruri simple, si sa impart voiciune!

2 comentarii:

Hapciu.. spunea...

Si.. Vrei un pup de Mos Craciun ah?!.. De la cine?! :P

ruxir spunea...

frumos :D