marți, 16 februarie 2010

Enjoy

Romania! Doar simpla rostire a numelui, produce o mica grimasa, pe fata fiecarui roman, cu totii avem o dezamagire. Privim stirile, numai nenorociri, marea inghite nisipul, zapada inunda sate, politica pune tara pe chituci, pensionarii mor de foame, iar somajul creste mai rapid decat actiunile de la bursa,iar noi, oamenii simpli, stam nemiscati in bataia vantului, cu dureri si suferinte crude, incat pierdem valoarea si sensul vietii. Grijile cotidiene orbesc farmecul,cheful de a face altceva devine inexistent, iar rutina exulta.
Romanul se limiteaza prin existenta! Poate mai mult, dar e suficient, nu se oboseste, desi isi doreste, lasa visele sa piara inca din starea de contemplare, arunca manusa inainte de a suna gongul. In jur, totul e cam trist, dar hai sa nu mai disperam atat, si sa vrem mai mult.
Ce ne motiveaza sau ne ofera incredere? Speranta in ziua de maine? Sau raul din jur? Deschide ochii, ridica privirea din pamant, si analizeaza realitatea! Luam spitalele de exemplu, ce nu au bolnavii de acolo, si ce avem noi? Sanatate! Trebuie sa ne intiparim bine in minte aceasta notiune, sa o fixam, si sa tragem mereu de ea, e suficient de motivatoare, dar uitat la fel de repede, cum uitam sa ajutam un prieten bolnav.
Poate viata ta nu e asa cum iti imaginai cand erai mic, te-ai impiedicat pe drum,ai uitat sa zambesti,te-ai pierdut, ai fost dezamagit, mintit si lovit din multe parti, te privesti in oglida, si ai fi vrut sa fi in alta parte, sunt ganduri ce-ti streseaza neuronii zilnic, dar ai avut momente fericite,ai iubt, ai fost fericit, te-ai plimbat si ai calcat in locuri, unde multi isi doresc sa ajunga. Te sufoci in aglomeratie, iti ceri scuze,strangi din dinti, dar nici nu schimbi nimic, ci preferi aceasta stare de nici nu stiu cum sa o mai definesc, si nici nu mai conteaza.
Regret? Oare nu ai avut satisfactie in trecut? Nu ai invatat? Nu ai evoluat spre mai mult? Dar prostia doare, pentru ca nu vrem sa vedem esentialul,si sa traim clipele, sa le apreciem, cu zambet larg pe buze, chiar daca sunt probleme, si neplaceri, iar socotelile de acasa nu se intersecteaza cu rezultatul asteptat. Enjoy! Simt un oarecare optimism in vorbele mele, si nu as avea un motiv suplimentar, ci dintr-un mare nimic, o prostie observata intr-un moment de luciditate.

3 comentarii:

Christinne L spunea...

Majoritatea celor care blogarim simtim optimism in vorbele noastre.
Dar, nu stiu de ce, cateodata, pierdem acest optimism, in ideea ca, pentru a schimba ceva, trebuie sa fii acolo sus in locul lor. Cum vom face asta, cand ei s-au insurubat pentru vecie in scaune confortabile, iar in cazul in care s-ar preface in cenusa au avut grija sa-si inscauneze rubedeniile cel putin la fel de "vrednice" ca si ei.
Dar, ai dreptate, trebuie sa nadajduim!
Si sa-i avem in fata ochilor pe cei ce vor redeveni poporul lui Eminescu.

adinna spunea...

În România e jale...nici nu mai știi în care domeniu să speri și în care să vrei să fie mai bine...în sănătate nu am cuvinte să descriu ce se-ntâmplă! din păcate, am avut de curând ocazia să văd cu ochii mei ce se-ntâmplă în spitale și ce ce oferă spitalele unui bolnav - nimic. E foarte nasoală situația de aici...și, deși sunt o persoană optimistă de felul meu și îmi place să gândesc pozitiv, mereu am impresia că va fi și mai rău în țara asta, că ăsta e doar începutul...sper să mă-nșel..

SORINHO spunea...

Salutare, akm o perioada am scris un articol in care spuneam ca nu-i bine sa dam frau liber ideilor preconcepute,,,Eu mi-am facut timp sa citesc cateva articole ale tale si am realizat ca esti expresiv si te pricepi sa prezinti situatii pe cate le intalnim in viata de zi cu zi. Imi retrag cuvintele mai putin frumoase pe care ti le-am adresat, e in natura umana ca uneori sa fim "agresivi" cand avem impresia ca suntem calcati pe "coada", insa ma gandesc fiecare privim din unghiuri diferite si ceea ce unuia ii place la nebunie altuia ii va provoca greata, iar ceva ce la unul functioneaza de minune, la altul va fi un fiasco total...Afirm cu sinceritate ca-mi place modul tau de a privi anumite fenomene si mai els cum le expui. Bafta in continuare ;) !!!