luni, 8 martie 2010

8 martie -MAMA!

De ziua ta....ti-am adus in dar?! Un vers din copilarie, atunci cand asociam aceasta simpla zi cu dragostea de mama, cu acea zi, in care mama se afla in centrul atentiei, iar noi incercam sa-i rapim un zambet. De la o floare colorata, sau ceva lucrat cu propriile maini, cu mult efort si dragoste, iar produsul finit, desi era o prostie, mereu era apreciat! Intentia conteaza! Mereu gestul, pentru unele persoane primeaza, fata de continut.
Eram doar un prichindel, intr-un camin uitat de lume, cu multi copiii pe langa, si cu vreo saptamana inainte de 1 martie, educatoarele ne puneau imaginatia la lucru, pentru mamele ce s-au chinuit sa ne creasca, un gest de respect, recunostinta, si de acolo batai de cap, doamna nu iese, nervi, si rabdare lipsa! O floare incrustata pe o tablie de lemn, colorata,lacuita, cu model pe margine! Un aparat de lipit, aveam doar 5-6 ani, nu stiu cum am manevrat eu, chiar nu stiu, dar cert, ca si azi, acea floare nu s-a ofilit! E undeva prin casa, iar la acea vreme a fost un cadou frumos! Zic eu! Retin un zambet fad, si o privire ce ma sorbea din priviri, chiar mandrie, si bucurie! Un chip pierdut in timp, un chip ce nu se uita niciodata, o voce calda si linistita, vorbe pline de optimism, si incurajare.
Timpul a evoluat, anii au trecut, floarea simpla s-a transformat intr-un buchet imens, flori de primavara, lalele, zambile, sau doar narcise, iar acel zambet a rezistat,dar nu pentru mult timp. Ideea de surpriza, ne ascundeam, si incercam sa oferim ceva potrivit, fara bani multi, dar sa impresioneze,si de cele mai multe ori am reusit!
De ziua mamei, noi, copiii, ar trebuii sa fim mai buni, mai ascultatori si mai profunzi, sa apreciem ce avem, exact atunci cand avem, sa respectam, si sa ne multumim cu putin, dar putinul sa fie suficient! Nu e greu sa aduci o floare in dar, nu e greu sa spui un la multi ani, dar e foarte greu sa iti multumesti parintii! Ai impresia ca dezamagesti, gresesti, sau nu esti inteles, e doar de aparente, ei tin la tine neconditionat, chiar daca nu o arata, sau te cearta, iti vor binele, si incearca sa te educe, sa-ti deschida ochii, incat mai tarziu sa faci fata cu brio, sa treci testele pe care viata ti le ofera.
Hai sa o luam putin pe aripile timpului apus, sa vedem cine ne hranea si legana cand foamea ne razbea? Cine ne imbraca si spala, incat a 2 zi la camin erai admirat? Cine alerga cu tine in brate, cand sufereai si nevoia de medic era indispensabila? Cine a avut rabdare sa te invete alfabetul sau tabla inmultirii? Cine iti facea compuneri si te punea sa inveti? Sau strecura ciorba de zarzavat, si te pupa de noapte buna, seara la culcare? Cine ti-a explicat cum sta treaba cu fetele, acea teorie de care iti e rusine? Iar lista poate continua, e lunga, si sincer nu stiu daca imi ajung coli intregi,incat sa expun totul! Meru aceeasi intrebare CINE?! Iar raspunsul vine scurt! MAMA! Ti-ai pus intrebarea cate sacrificii a facut pentru tine, ca sa nu-ti lipseasca nimic? Pierdem aceste lucruri, la varsta in care crestem, si il avem pe Nu in brate, multe nu se observa, dar mai tarziu, intr-o clipa de liniste, spui un multumesc, timid, dar din suflet!
Pentru mine, recunosc e un subiect sensibil, si spun un multumesc cu toata inima, poate undeva acolo se aude, in departare! Nu stiu daca am devenit ceea ce trebuia sa ajung, nu stiu daca e mandra de mine, si nu stiu multe, am si gresit, am fost rau, am facut multe, sper doar ca nu am dezamagit, si ambitia mea e amplificata de acest motiv. Incerc sa fiu mai bun, nu stiu cat imi iese, am incetat sa-i impac pe toti, dar in acelasi timp m-am si consumat pentru toti, cu tact, si indiferenta, iar ceea ce sunt azi, in mare parte vine de la tine, si din modul cum m-ai educat si instruit in ale vietii! Am deschis si eu ochii, am renuntat la naivitate, si incerc sa-mi fac loc, incat sa fii mandra de mine! Imi e dor de vocea ta, de imbratisarea, sau doar de tine, si nu-s singurul! Si aceste cuvinte pe care le tot astern de 2 ani de zile, si le dau sens, intr-o forma specifica, pleaca de la tine, de la talentul pe care mi l-ai insuflat pe ascuns, habar nu aveam de el, dar care imi face atat de bine uneori, m-a ajutat si o spun fara frica, exact in acele clipe cand nu aveam speranta si nimic sa ma impinga de la spate sa vreau mai mult! Am uitat multe pe parcurs, sau am preferat sa le uit, dar mereu imi aduc aminte, si imi revin, imi fac curaj, si merg inainte!
Iti multumesc! Si maine, tu, tu si tu, poti cumpara o floare, sau doar sa alegi 2 cuvinte potrivite, si sa-ti arati dragostea pentru fiinta care te-a crescut! Inca o ai, si e tot ce conteaza!
Si nu il ultimul rand, la multi ani pentru toate femeile din lume, uneori sunteti asa de nesuferite, si faceti viata un calvar genului masculin, dar in acelasi timp indispensabile! La multi ani, si la streaptease cu voi!!!!

1 comentarii:

Anonim spunea...

ce batalie iei ! iar m-ai facut de-am plans ! sigur asta inseamna k ai talent !