miercuri, 28 aprilie 2010

Vama Veche 2010

Un val imprastie lacrimi purtate din lume, pe nisipul fin, e liniste si vant, terase in constructie, pregatiri in graba, nu de alta, dar bate noul sezon la usa, si Vama ia o mantie noua! Asfalt?! Modernizare fara farmec, dar un rau necesar pana la urma, sa nu ne plangem,spiritul ramane acelasi daca stim sa-l pastram!
Am cunoscut bucurie si oboseala in acele locuri de la capatul Romaniei, am simtit si am crescut, am invatat sa consum acel spirit, lasand in urma orice problema, cu zambet pe buze, si miros de gratar, cu berea in mana, sau chiar shooturile de tequila, Andu s-a distrat maxim! Vara sau iarna, un contrast, intre goliciune si aglomerare, intre singuratate si prietenii noi, orice om, ce adora locul, abia asteapta sa-l viziteze.
1 mai!!! Sarbatoare fara liber de la joburi, profitul nu cunoaste scuze, tinde si el spre maximizare, micii intreprinzatori adora perioada, camere scumpe, mancarea la fel, doar fitele raman ieftine, in mamaia neobosita,dar usor,usor se extind si spre vama...
Frig?! Ploaie?! Ti-ai pus intrebarea de ce oamenii danseaza uzi pana la piele, chiar daca sunt inghetati?! Topaiala= caldura, dar nu asta e motivul, ci pentru ca se simt bine, traiesc clipa, si nu gandesc prea departe, nu la febra si ketonalul de dupa. E magia noptilor de primavara, ce croiesc loc verii sufocante, acel farmec aparte ce-ti curge prin sange, si devii un romantic pierdut in distractia de o seara, unde prezervativele se cumpara cu un leu amarat, iar micii turmentati zac in nisipul ud. Candva era altfel, dar candva si tu erai un alt om, mai bun, sau mai rau, si te plangi un an intreg, multe nu iti convin, si multe nu-si au locul, dar acolo te intregesti, sau macar o parte isi gaseste locul.
Te cheama in miez de noapte, sunetul marii agitate iti canta in vis, vantul aduna nisipul spre camera ta, intr-un colt fotografiile dorm suspinand, iar tu in pat nu ai stare, orele trec, ziua rasare, iar biletele de tren stau pe masa! Inca putin, rabdare doar, si festivalul incepe! Drumul lung?! De unde, poate, doar la intoarcere, dar esti prea obosit sa-l mai simti,si chiar trist! O singura promisiune ramane, tu, mereu te vei reintoarce acolo, chiar si la 30 ani, cu familia dupa tine, desi nu-ti inteleg stilul, dar Vama corupe, mai ales minorele!
Tu, eu si noi, prieteni de VAMA, la distractie si bautura, intr-un dans jucaus, pe muzica buna, fara haine smechere, fara PUMA in picioare, pana cand se consuma totul! Energie, bani si timp!
Iar EU, voi profita din plin de clipa, asa cum pot eu mai bine, in singuratatea mea nostalgica,cu ofurile mele stresante. Cu talpile goale, imi voi lasa amprenta pentru 2011 in nisipul umed, si in 10 minute, altii vor face la fel, unele asortate, altele diforme, si una poate potrivita! In Vama Veche, eu imi caut pereche, nu cu un anunt matrimonial, desi nu strica, o mica foaie, si clar se gaseste cineva, e scris in spiritul nebun al Ei, nu cu fite si pretexte, chiar si fara frica! Fara mofturi exagerate, nu cu planuri banale, o nebunie de moment, cu gust de turbo, un altceva! Tratez cu lamaie, iar greata sper sa dispara, daca nu un cocktail de vama sigur rezolva mica mare problema.
Have fun...all!

2 comentarii:

simonaion spunea...

frumos... din pacate nu va mai fi ce a fost odata! asa cum nu putem sa fim din nou copii! ma trage gandul sa merg in vama macar pt ultima oara insa jobul nu imi permite, lucrez tot weekendul! trist! nu ramane decat un mic tatuaj numit amintire!

Simion Alexandru spunea...

ultima oara? de ce?! vara e lunga...!Knd tragem linie, ramanem cu amintiri, si vise implinite!