vineri, 14 mai 2010

Gradinita, scoala, liceu, facultate, si ...viata!


Intr-un singur cuvant EDUCATIE! Investim in ea de pe la 4 ani, limbi straine, matematica, si dezvoltam treptat, pana la analiza matematica si astronomie. Ani de munca, studiu intens, si nopti fara somn, primul test, examen, si uite asa, pe la 25 de ani esti satul de ele, incat iti e scarba! Rasfoim carti, golim stilouri, si mazgalim foi, cu un singur scop, ca mai tarziu, sa ajungem sus, un cineva aparte, care stie sa faca diferenta, si cultivam informatie aiurea, pentru ca viata nu se traieste prin carti si exemple,contactul e dur, si lung, iar atunci ne formam, ca oameni,desi basicul il primim pe bancile scolii! Multi spun sa faci asa, sa inveti, dar tot ca tine faci, nu ai nevoie e exemple triste, printre care nu te regasesti, iti calauzesti pasii cu grija si lipsa de responsabilitate, inca poti risca,distra si alege.

De la copilul dulce de ieri, ajungi o tentativa de adult, gata sa-si ia destinul in maini, si sa-l modeleze dupa oportunitati si bunul plac, dar cu intrebari o mie, si raspunsuri 0!

Am vreo 20 de ani de scolit, cu vreo 2 de gradinita, si un bagaj de cunostinte, cat de cat larg, desi nu-mi place sa citesc, si nu ma pasioneaza multe, gen literatura,si totusi scriu, dar nu pentru mult timp, si nu stiu cum sa ma bucur de micile realizari avute. Tocesti neuronii, ca apoi, sa nu iti gasesti de munca, sau sa fii refuzat la n interviuri, si sa muncesti undeva,unde nu iti place! E criza, auzim peste tot, si?! Sa nu judecam sistemul...

Nu am invatat pentru ca trebuie, ci doar pentru ca am vrut, nu impins de la spate, bagat pe usa, shi iesit pe geam de la invatat, si uneori ma intreb, unde e amuzamentul? Raman amintiri din scoala, liceu, facultate, dar cand ajungi la munca, se intrerupe joaca, si tampesti, cand iti pui intrebarea pentru ce atat efort?

Lungesc prea mult, dupa vreo 5 ani de facultatea, asta e baza, in a te forma pentru viitorul job, si inca unul de examene, bani, cursuri suplimentare, am ajuns sa spun gata! Am o functie, chiar mai multe, si degeaba le am! Nu e ceva ce imi place, nu are rost sa intram in detalii, dar e over! Concluzia?!

Timpul s-a scurs in clepsidra, eu am crescut, am invatat multe, nu doar de pe bancile scolii, si e timpul pentru o mica schimbare inevitabila, din omul de ieri, in responsabilul de maine. Nici eu nu ma cred, dar e timpul sa spun stop plangerilor, si motivelor stupide, si sa imi astern un viitor, in care sa stralucesc,sper, si sa-mi placa ceea ce voi asterne pe foaia vietii. Nu am stiut sa ma bucur de rezultatul unui examen luat, sau sa-mi impart fericirea cu cineva, au fost doar satisfactii trecatoare, pentru care unii alearga o viata sa le reuseasca, iar pentru mine nu au sens,doar ceva ce trebuia sa-si urmeze cursul.

Am terminat facultatea, dupa licenta, alone pe mircea, cu picaturi de apa din cer, putin mandru, si trist, pentru cei 5 ani ce au zburat, parca ieri ma cautam pe lista, de jos in sus, si sa ma gasesc admis,chiar in frunte, apoi brevetul magic, ce-mi acorda sansa sa fug pe mare, si sa renunt la tot, ceea ce nu se va intampla, cat inca gandesc normal, intr-o zi cu soare, si un drum cu troleul din centrul istoric spre casa. Nici fiori, poate doar o satisfactie zambitoare,si fara sarbatoare! Dar inca nu era totul gata, cursuri scumpe, pentru o diploma plastifiata, si o stampila, luata chiar azi! De azi ajunge, pentru o perioada, cu prezenta la cursuri, cu examene, si stres, de azi astept sa incep munca,nu depinde doar de mine, ci terte persoane, la fel ca si in cazul vostru, gata sa dau din coate, si sa invat altceva nou!


2 comentarii:

ANDREEA spunea...

Mda,funny :) Dar, te rog, nu mai pune virgula inainte de "si" :))
Puteam sa jur ca esti printre aia care n-or sa scrie niciodata :)

Simion Alexandru spunea...

sunt cazuri, mici exceptii, cand e voie...virgula,inainde de shi, sau dupa...!